اعتراض بوشهری ها به عملکرد شرکت فرآوردهای نفتی استان؛

بنزین یورو ۴ پیشکش؛ حداقل سوپر بدهید!

تاورتا؛با کمبود و بی نظمی شدید در عرصه سوخت بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت استان بوشهر، شهروندان بوشهری از مسئولان این استان خواستند که حال که بنزین یورو چهار نمی‌دهید حداقل همان بنزین بی‌کیفیت سوپر را وارد استان کنید.به گزارش « تاورتا» به نقل از خلیج فارس؛ در حالی که طبق مصوبه هیات وزیران، توزیع بنزین با استاندارد یورو ‌۴ در کلان‌شهرهای ایران آغاز شد و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده باید در سالجاری به مراکز استان‌ها نیز تسری می یافت، اما همچنان جایگاه‌های پمپ بنزین در بوشهر از این بنزین بی‌بهره هستند.

در کنار نبود بنزین با استاندار یورو ۴ در استان بوشهر، کمبود و بی نظمی شدید عرصه سوخت بنزین سوپر سبب کلافگی و سردرگمی مردم شده به گونه‌ای که استفاده از بنزین معمولی با مشکلات گسترده‌ای برای خودروهای گرانقیمت مواجه شده است.

فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشته، یکی از دلایل کاهش و کمبود شدید عرصه بنزین سوپر در استان بوشهر، به دلیل  نامه نگاری های شرکت پخش فرآورده های نفتی استان  بوشهر به مرکز برای کاهش سهمیه به دلیل برودت هوا بوده است.

وی اضافه کرد: در این نامه قید شده که با وجود کاهش نسبی درجه هوا در استان بوشهر میزان سوخت بنزین سوپر کاهش یابد.

رئیس تامین و توزیع شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان بوشهر اما می گوید: اصولا نامه‌ای با این محتوا به هیچ جایی ارسال نشده تا در مورد صحت آن صحبت شود.

وی با تکذیب این موضوع گفت: مشکلی برای عرصه سوخت سوپر در سطح استان بوشهر وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فراوردهای نفتی استان بوشهر هم اظهار داشت: بر اساس بخشنامه‌های وزارت نفت، استان‌ها فقط می‌توانند به میزان ۳ تا ۵ درصد از سهمیه بنزین تخصیصی‌شان، بنزین سوپر دریافت کنند. این در حالی است که از سهمیه یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتری استان بوشهر بیش از ۵ درصد بنزین سوپر دریافت می‌کنیم.

مهرداد بیوکی افزود: در سطح استان بوشهر ۲۰ جایگاه عرصه سوخت بنزین سوپر وجود دارد که ۱۶ جایگاه عرصه سوخت این بنزین در مرکز استان و مابقی در سراسر استان بوشهر واقع شده است.

وی تصریح کرد: البته محدودیت‌هایی برای تولید بنزین سوپر در کشور وجود دارد اما استان بوشهر تاکنون نه تنها در زمینه جذب و توزیع بنزین سوپر مشکلی ندارد بلکه به شکل مناسبی در سطح استان امکان نگهداری و ذخیره‌سازی آن نیز فراهم کرده است.

جایگاهها به خرید زیاد بنزین سوپر تمایل ندارند

بیوکی با رد کمبود بنزین سوپر به دلیل کاهش سهمیه یا هر عنوان دیگر در استان بوشهر بیان کرد: از آنجا که بنزین ماده‌ای سیال و فرار است و امکان فروش نیز در جایگاه‌ها دور از ذهن نیست، جایگاه‌داران معمولا به میزان کافی و مورد نیاز این بنزین را از شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان بوشهر خریداری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که خرید بنزین سوپر از شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر به شکل نقدی انجام می‌شود و این بنزین نسبت به بنزین‌های معمولی گران‌تر است، جایگاه‌داران سوخت در استان بوشهر چندان تمایلی برای خرید با حجم انبوه و به موقع ندارند و به همین دلیل شاهد بی‌نظمی در ارائه بنزین سوپر به مردم در جایگاه‌های سوخت هستیم.

وی درباره زمان عرصه بنزین یورو ۴ در استان بوشهر گفت: تمام اقدامات اولیه برای تخصیص سهمیه استان بوشهر انجام شده و به زودی این سوخت در چرخه عرصه به مردم قرار می‌گیرد.

پیش از این سکینه الماسی نماینده جنوب استان و عضو کمیسیون انرژی وعده داده بود که تا دی ماه بنزین با استاندارد یورو ۴ در استان عرضه خواهد شد که هنوز عملی نگردیده است.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *