بله مجدد مردم به شورای دوره چهارم

بله مجدد مردم به شورای دوره چهارم

۴ سال پیش در چنین روزهایی فضای شهر انتخاباتی بود و مردم با حضور در پای صندوق های رای و با رفتارهای سالم کاندیداهای انتخاباتی،  ۵ نفر را انتخاب کردند تا ۴ سال سکان حرکت شهر را به واسطه، در راه و مسیر توسعه شهر به ایشان بسپارند. اعضای جدیدی که اکثریت آنها در دوره سوم حضور نداشتند.

 

نکته جالب و در خور تامل آن بود که از آغازین روزهای شروع کار شورای چهارم، تخریب ها و سیاه نمایی های سازمان یافته ای بود که سعی در القاء وجود اختلاف و تخریب عملکرد شورا به جامعه می نمود و از عموما از کاه، کوه می ساخت.

 

با گذشت چند ماه حجم تخریب ها بیشتر شد و شورای چهارم مورد آماج تخریب های بسیاری قرار گرفت و مرتب این القا به مردم می شد که این شورا توان و عملکرد مناسبی ندارد و تنها مورد بین آنها اختلاف و درگیری است، شورایی که حتی جور وظایف و عملکرد شورای شهرستان را بر دوش گرفته بود و حتی در بسیاری از موارد چون یک فرمانداری کوچک عمل می کرد.

 

این تخریب ها تا جایی پیش رفت که وارد فضای مجازی نیز گردید و به صورت سازمان یافته و با نیت خاص صورت می گرفت، تا اینکه به زمان ثبت نام انتخابات شورای دوره  پنجم نزدیک شدیم و با حجم زیاد ثبت نام ها مواجه گشتیم، بیش از ۳۴ نفر برای دوره پنجم ثبت نام کردند که در ۴ دوره سابق بی سابقه بود. رقابت فشرده ای که با حضور چهره های مختلف از آحاد مردم شکل گرفت در کنار تخریب های زیادی که در ۴ سال گذشته بر علیه شورای چهارم شده بود، مخالفین و تخریب کنندگان را امیدوار کرده بود که این اعضا موفق به ورود به شورای جدید نشوند. اما نتیجه انتخابات به صورتی گردید که از میان ۶ منتخب نخست تنها دو تغییر را شاهد هستیم که با آن حجم تخریب ها نشان از  اعتماد و رضایت نسبی آنها از شورای گذشته می نمود.

 

بدون شک یکی از این دو تغییر کاملا طبیعی و تقریبا قطعی بود که در دوره های دیگر هم ممکن بود. انتخاباتی که با همه رفتارهای نازیبا و سیاه نمایی های آن نشان از مورد تایید قرار گرفتن شورای چهارم داشت. ضمن اینکه البته نحوه ی ورود افراد به شورا و صحت انتخابات و مباحث جانبی خرید و فروش آراء که خارج از مجال بررسی یا تایید و عدم تایید این نوشته است را حتما مردم و نهادهای نظارتی اجرایی به قضاوت خواهند نشست و همه تسلیم قانون خواهیم بود.

 

از ویژگی های دیگر این انتخابات که در بین مردم برشمرده می شود، نقش عجیب خانم الماسی و تیم کاری تبلیغاتی ایشان در تبلیغات انتخاباتی است که ظاهرا باعث نارضایتی هایی در بین کاندیداهای متعدد جا مانده از شورای شهر که طیف گسترده ای از مردم را با خود همراه دارند، شده است.

 

نکته دیگر و قابل توجه اینست که با وجود تخریب بالای شورای دوره چهارم مبنی بر نبود یک متخصص رشته عمران، معماری و شهرسازی در آن و سیاه نمایی های بالای تبلیغاتی افراد، در این دوره جدید در بین منتخبین، از تخصص در این رشته ها که خبری نیست، حتی یک تحصیل کرده ی رشته های مهندسی با دید فنی مهندسی و تکنیکی هم در این شورا وجود ندارد.

 

باید دید در آینده، شورای جدید چه مسیری را طی خواهد کرد.

 



نظرات

6 پاسخ به “بله مجدد مردم به شورای دوره چهارم”

  1. محمد مهدي گفت:

    با سلام
    تحليل منطقي و به جايي نگاشتيد
    انچه امروز شوراي اينده را نگران كننده مي كند سطح توقعات ايجاد شده توسط منتخبين هست كه وعده هايي در حد نامزد رياست جمهوري به مردم داده اند و بدتر از ان قول ها و وعده هايي كه خارج از توان قوانين مملكتي است
    همچنين دو عضو محترم شورا كه از قافله شوراي پنجم جا ماندند در اذهان وجدان بيدار جامعه جا نخواهند ماند و اگر شاهد انتخاباتي سالم و بدور از خريد و فروش بوديم قطعاً يكي از اين بزرگان در جمع پنجمين منتخبان جاي خواهند داشت

  2. اکبری گفت:

    با سلام.
    مثل اینکه عدم ورود کاندیدای مورد نظر آقای هوشمند تاثیر بسیار بسزایی در روح این نوشتار دارد … اگر کمی واقع گرا باشیم این شورای شهر جم بهترین ترکیب ، باسوادترین و باتجربه ترین می باشد و البته بالاترین درصد آرای شرکت کنندگان در انتخابات را کسب نموده اند … کمی تدبیر و بصیرت هم نیاز است .. البته آقای اکسیر با تجربه ۲۰ ساله فرمانداری و شهرداری خودش یک کارشناس متبحر و باتجربه در حوزه عمران و شهرسازی می باشد .

  3. احمد گفت:

    تحلیل خوبی بود بیشتر بنویس برادر خوب می دانی و شجاع بنظر می رسید

  4. حسینی گفت:

    در انتخابات این دوره شورای شهر جم ، ریز و انارستان همه صدای بلند نه مردم به شورای چهارم را شنیدند و مثل اینکه شما در خواب روز ۲۹ اردیبهشت مانده اید و یا خود را به خواب زده اید.
    بیدار شوید و چینش متفاوت شورای شهر جم را با چشم دل ببینید برادر عزیز .

  5. قلعه گفت:

    کاملا این متن منطقی و درست نگاشته شده. واقعیات رو خارج از احساسات بیان کرده. تنها کسی که روش مانور داده میشه، اکسیره که اگر دوره های قبل هم میومد رای بالایی می گرفت برای بار اول. آینده هم معلوم نیست. ممکنه در فضای جدید و پیشرفت های سالیان اخیر و البته بالا رفتن سن و مشغله های ساخت و ساز و تجارت شخصی، نتونه قوی عمل کنه. ۶ نفر اول شورا هم که چهارتاش از قبله. این که دیگه نمیشه رد کرد. در شوراهای ریز و انارستان کلا عوض شدن یا اکثریت. ولی شهر جم اینجور نیست. واقعا جناب هوشمند نکات نو و قابل توجهی اشاره کرده اند. پولدار بودن اعضا و قدرت طلبی آنان به نظر مهمترین ویژگی این دوره است.

  6. عالی دمت گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *