بازی با آلایندگی!

بازی با آلایندگی!

بازي با آلايندگي
احمد حيدري✍🏼
كودكان در اثر عوامل ژنتيك و محيط، متفاوت از هم متولد مي شوند و هريك رنگ و سيماي خاص خود دارند، ليكن در معصوميت مشترك اند. روشن است كه خصوصيت هايي كه از انسان و محيط نشأت ميگيرد، موجب افتراقشان مي شود و ويژگي اي كه از خدا مي گيرند در همه شان مشترك است. عقلانيت هم همين حكم دارد، چرا كه خداوند واحد و انسان و محيط، متكثر و بي شمار است.
تنها شاخص اي از يك كودك كه در معرض دستخوش قرار دارد، همين معصوميت اش است؛ هرگز نمي توان به رنگ و چهره اش دست زد،اما مي توان با يك قلقلك از معصوميت اش بهره جست. به كرات ديده ايد كودكي در پي مادر، چنان گريان دوان مي رود، ناگه با يك قلقلك، ميخندند و موقتا از ياد مادر مغفول مي شود.
تصور سياسيون خومون و اطرافيون از ما مردم و جوانان جنوب اينگونه است كه چون معصوم، صادق و نجيب ايم، با يك قلقلك قافيه را وامي گذاريم. زهي خيال باطل كه هرگز چنين نخواهد شد. معصوم، نجيب و صادق ايم، اما كودك و نادان نبوده و از همه تان داناتريم. لنگي هاي زيادي داريم، ليك حداقل تو اين يك مورد نمي لنگيم.
دليل اين گفته اين است كه در برهه اي كه مشخص نيست آيا صنايع مستقر در منطقه سند ارزيابي محيط زيست دارند؟ و يا اگر دارند عملكردشان با ضوابط و معيارهاي زيست محيطي مطابقت دارد؟ چيزي كه ظاهرا نيست و ندارند و قانونا مي بايد فورا، حتي كمتر از يك ثانيه بعد، تعطيل شوند، چرا كه پاي بشريت در ميان است. بحث سهم خواهي مطرح و ما را به آن مشغول ميكنند.
هنگامي كه صنايع مستقر در منطقه قانونا، اخلاقا و انصافا مي بايد تيم پارس جم را بمانند پره زرد نرگس بپرورانند، جوانان سرازير به كوچه و بازار را تقويت و حمايت نمايند، كنون زرگران، نبرد زرگري پيشه كردند و صدا حلقومي تلويحا منادي اند كه آلوده شدن، حق تان و غدد سرطاني، هفت سين سفره تان، مباركتان باد.
اطرافيون بي مرام مدعي شراكت در اين قليل تنفس هاي آتي مان اند و سياسيون خومون هم باد در غبغب، منت حواله مان ميكنند.
كوتاه كلام اينكه، عوارض تا فاز آخرش مال شما، كلهم ببريد مهر، لامرد و لار. گردنمان بريده، اگر ادعاي پشكل غازي شود. لوله، لوله كشان و نفتكشان پيشكش درياي ديگر، تيم پارس هم جاي نفت تهران؛ما را كوچه و پس كوچه هاي گلي و توپ دو پوسته پلاستيكي بس است.
فقط فلر فازها را چون نفس حيات و زيست مان بريده كنيد. اينطوري بهتر است ماواي بيشتري براي سكونت تان و جاي زيادتري براي پروازتان ميسر آيد. شايد عنوان مجهول المالك بيابد و از تيررس عنواين رانت و اختلاس رهايي يابيد.



نظرات

یک پاسخ به “بازی با آلایندگی!”

  1. علیرضا گفت:

    درود بر دکتر حیدری عزیز
    آنها از نجابت مردم جنوب خوب استفاده کرده اند و در سفره هایشان علی برکت الله هم نیست . فقط تعریف و تمجید سخنی بیش نیست . خود کرده را تدبیر نیست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *