انتخابات و افتتاحیه قصابی

انتخابات و افتتاحیه قصابی

✔️تاورتا
⭕انتخابات و افتتاحیه قصابی⭕

✍🏻عابدین عابدی زاده

🔺فرهنگ سیاسی هر جامعه ای ریشه در فرهنگ عمومی آن جامعه دارد، در جامعه ای که نقش احزاب در کانالیزه کردن مشارکت سیاسی و کنش گری مدنی افراد جامعه ضعیف باشد و احزاب به هر طریقی نتوانند خِرَد و کنش سیاسی آن جامعه را بالا ببرند در این صورت رفتار سیاسی مردم نسبت به مشارکت سیاسی و انتخابات در همان سطح جامعه ی سنتی و به عبارتی جامعه ی قبیله ای شکل می گیرد، در این شرایط عمل و رفتار انتخاباتی برخی کاندیداهای احتمالی برای ورود به انتخابات در این جامعه جهت کسب رای قابل تامل است.

🔻در همین چند ماه اخیر یکی از شهروندان عزیز در یک شهر با نصب بَنِری نوشته بود: “به زودی و در تاریخ مشخص در این مکان، قصابی با گوشتِ گوسفندِ تازه افتتاح خواهد شد.

‼در روز موعود یکی از نمایندگان قبلی و چند کاندیدای پیشین و احتمالی انتخابات برای مجلس یازدهم به طور همزمان و تصادفی در آن افتتاحیه حضور می یابند، بعد از آنکه بابت غافلگیری ناخواسته به هم چپ چپ نگاه کردند؛ هر کدام حدود چند دقیقه ای در خصوص تاثیر علوفه بر کیفیت گوشتِ گوسفند صحبت می کنند. قصاب که از حضور این همه تعدُد کاندیدا به طور همزمان در محلِ افتتاحیه ی قصابی متعجب شده بود با خود می اندیشید که انتخابات چه ربط و رابطه ای با گوشت و گوسفند ذبح شده می تواند داشته باشد.

🔻قصاب گویی خبر نداشت که ربط آن خیلی با ربط است، قصاب سردرگم شده بود که کدام یک شایسته تر برای ورود به انتخابات مجلس هستند، چرا که همه ی آنها حرفهای تقریباً مشابه ای در خصوص تاثیرِ علوفه بر کیفیت گوشتِ گوسفند گفته بودند، هر چند قصاب، خود از همه کاندیدا نسبت به تشخیصِ نوع علوفه و تاثیر آن بر سلامتی گوسفندان متخصص تر و با تجربه تر بود؛ اما او در ذهن به پیشنهادات علوفه ای آنها فکر می کرد!
بیچاره گوسفندان!

💥بعد از پایانِ افتتاحیه، هر کدام مقداری گوشت گوسفند از قصاب هدیه گرفتند. چه افتتاحیه ی پُر پایانی، چه پایانِ بی سرانجامی، چه سازوکارِ ناسازگاری.🌈
انتخابات نزدیک است… از رنجِ و درد دیگران استفاده ی ابزاری نکنیم، سخن درست بگوییم، راه راست برویم؛ حتی اگر به منزل نرسیم! منزل و مقصد همان حرف درست و راست است.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
WWW.TAVRTA.IR
@tavarta
——-——-——-
❌لینک مستقیم کانال خبری تاورتا👇🏼

https://t.me/joinchat/AAAAAECQXJPrezv66VWm8A



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *