روایتی از رفتارهای متناقض آقای استاندار؛

از خالی‌کردن پشت مجید کنگانی تا دعوا بر سر سکوی قهرمانی در جم

از خالی‌کردن پشت مجید کنگانی تا دعوا بر سر سکوی قهرمانی در جم

تاورتا؛ روایتی از رفتارهای متناقض آقای استاندار: از خالی‌کردن پشت مجید کنگانی تا دعوا بر سر سکوی قهرمانی در جم
صعود تیم پارس جنوب جم به لیگ برتر فوتبال ایران، امید را در دل مردم استان جانی دوباره داد و درخت کهن فوتبال را جوانه‌ای دیگر بخشید. شادی مردم به ویژه جمی‌ها در وصف نمی‌گنجد چرا که در سرما و گرما همراه این تیم بودند. از اوایل دهه ۸۰ که با نام گاز فجر جم در مسابقات شهرستان و استان حضور داشت تا لیگ دو و یک فوتبال کشور که با نام پارس جنوبی جم بود و امروز که با همین نام راهی لیگ برتر شده است. بوشهری‌ها پس از شاهین سال‌ها در لیگ برتر غایب بوده‌اند.

این صعود مقتدرانه و شیرین، خاطره مردم بوشهر از آن روزها را زنده کرد و ناخواسته، ذهن‌ها به یک خبر رفت. خبری که چندماه پیش، حیرت و حسرت بوشهری‌‌ها را به دنبال داشت. مجید حسینی کنگانی، مدیرعامل سابق باشگاه شاهین بوشهر به دلیلی بدهی این باشگاه در زمان مدیریت‌اش بازداشت شد. بازداشتی که البته عمری نداشت اما بدهی شاهین کماکان باقی است. نگاه‌ همه به سوی استاندار بوشهر می‌رود تا برای پرداخت این بدهی که نه بدهی شخص کنگانی که متعلق به تیم خاطره‌‌انگیز شاهین و کل استان بوشهر است آستینی بالا بزند. انتظاری که گویا زیادی بود و آقای استاندار به راحتی از کنار آن گذشت تا نه تنها رسم دوستی سابق با کنگانی، از شاخص‌ترین چهره‌های حامی دولت در استان را به جا نیاورد، بلکه این خبر را نشنیده بگیرد. مردم استان منتظر جشن قهرمانی تیم پارس جم بودند که خبر آمد منزل مجید حسینی کنگانی به دلیل بدهی‌های تیم شاهین به مزایده رفت. به راستی حامیان فعلی پارس جم، با خود نمی‌اندیشند که این رفتار نامهربانانه ممکن است روزی گریبان آنان را هم بگیرد؟ اگر مشکل کنگانی که مشکل استان است حل نشود، کسی انگیزه‌ای برای کمک به تیم پارس جم خواهد داشت؟

پیگیری این قصه پر غصه نشان داد که الماسی، نماینده جنوب استان در رایزنی با طلبکار تیم شاهین بخشی از مبلغ را تخفیف گرفته و با همکاری تعدادی از شوراهای اسلامی جنوب استان مابقی این بدهی پرداخت شده است. جالب آنکه یکی از رسانه‌های حامی سالاری خبری دقیقاً، متناقض با واقعیت منتشر کرده و پس از اطلاع از حل شدن این پرونده خبر پرداخت بدهی از سوی سالاری داده است!!! خبری که البته هیچ یک از مسئولین استانداری حاضر به تائید یا اعلام آن نشدند.

برمیگردیم به تیم پارس جم و جشن قهرمانی. چند روز قبل از مراسم جشن قهرمانی و با انتشار خبر حضور استاندار بوشهر در این مراسم، انتقادات جمی‌ها علیه استاندار بالا گرفت. استانداری که کوچکترین نقشی در موفقیت این تیم نداشته حالا خود را برای گرفتن عکس یادگاری با جام قهرمانی آماده می‌کند. فضای مجازی مملو از انتقادات به استاندار بوشهر است و حامیان تیم معتقدند که در روزهای سخت تیم در کنار آنان نبوده است. چه آن روز که برای صدور مجوزهای قانونی بازیکنان با هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان بگومگوهایی بود، چه آن روز که به یک حامی برای رفع دغدغه تیم از ناداوری‌های احتمالی و رایزنی با فدراسیون فوتبال نیاز بود و چه آن روز که صدا و سیمای استان با جمی‌ها نامهربانی پیشه کرده بود، سالاری کجا بود؟! سالاری اما آمد…

از درگیری‌های گاه و بی‌گاه بازیکنان (که دیگر بخشی از فوتبال شده است) در آخرین رقابت لیگ دسته یک که بگذریم به اتفاقی تلخ و عجیب می‌رسیم. اتفاقی که در مقابل چشم ۱۲ هزار تماشاگر رخ داد و نشان داد شهوت دیده‌شدن و مصادره‌ی عملکرد دیگران پایانی ندارد. استاندار بوشهر بر خلاف همه‌ی قواعد، اصرار دارد که بر سکوی قهرمانی قرار گیرد و مدیران برگزاری مراسم بر حسب قانون مانع می‌شوند. «زور» استاندار البته بیشتر است و خود را به سکو می‌رساند اما برای رسیدن به مقصود، کمی هم زد و خورد و درگیری پیش می‌آید. میان همراهان استاندار بوشهر که اصرار دارند نه تنها سالاری که حتی خودشان هم همراه او به میان زمین و سکوی قهرمانی بروند.

اتفاقی زشت در مقابل چشم ۱۲هزار تماشاگر و لنز دوربین خبرنگاران سراسری که با پوزخندهایشان به کودکانه‌هایمان می‌نگریستند. احساس حقارت در مقابل چشمان خبرنگاران ملی و حیرت هزاران تماشاگری که با خود می‌گفتند: «اینا دقیقاً چشونه؟ ». نتیجه‌ی آن‌همه اصرار جناب استاندار برای حضور در مراسم جشن تیمی که هیچگاه حمایتش نکرد، و دعوا و کتک‌کاری محافظانش برای رسیدن به سکوی قهرمانی همان تیم! شد این عکس. جناب سالاری قدری با خود بیندیشد و به این سوال پاسخ دهد که آیا می‌ارزید؟

 



نظرات

یک پاسخ به “از خالی‌کردن پشت مجید کنگانی تا دعوا بر سر سکوی قهرمانی در جم”

  1. س گفت:

    بعد میان میگن استاندار حامی ورزش شهر جم بوده!!! شماها حتی حاضر نشدین بازیهای تیم پارس جنوبی جم رو پخش زنده نشون بدید بعد دم از حمایت میزنید!!! فقط همه میخوان خودنمایی کنن و دیده بشن و عکس یاردگاری بگیرن واسه دوران بازنشستگی خاطره بسازن واسه خودشون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *