يادداشت: به قلم ابوالحسن صفرپور

پيام شهروندان براي رسانه ها و منتخبين شوراي شهرجم

پيام شهروندان براي رسانه ها و منتخبين شوراي شهرجم

یک بار دیگر لیست ۱۰ نفره منتخبان شورای شهر را ببینید. راجع به آن عمیق تر فکر کنید. نکات قابل توجهی با خود دارد. ترکیب ۵ نفر اول را ببینید، چه کسانی رای آوردند؟ سه نفر از اعضای سابق شورا و دو عضو جدید. این ترکیب پنج نفره پیام های نانوشته ی شهروندان برای منتخبین خود است.


بازخوانی کنیم. مدت هاست فضای رسانه ای، عملکرد شهرداری و شورای فعلی شهر را مورد انتقاد قرار میدهد. شهرنامه نیز بیشتر و دقیق تر از همه منتقد است. ما مدام شورا و شهردار را به ضعف محکوم می کنیم. آنها را افرادی ناکارآمد یا با عملکردی ضعیف می دانیم. اما رای مردم چیز دیگری را نشان می دهد. مردم مجددا به سه نفر از اعضای سابق اجازه ادامه فعالیت دادند. دونفر دیگر هم با اختلافی جزئی از ترکیب جدید بیرون ماندند. به وضوح روشن است که این یعنی شهروندان روند کلی کار را قبول دارند. البته باید نقص ها و ضعف ها کمتر شود.
بنظر می رسد عده ای خواهان منفی جلوه دادن فضای شورا و شهرداری بودند که رای مردم دقیقا مخالف این را اثبات کرد. حال به دیگر وجه داستان توجه کنیم.
با یک حساب سرانگشتی حدود نیمی از جمعیت شهری جم، غیر بومی هستند. (بدون شک همه مردم با حقوق شهروندی یکسان، زندگی سالمی در کنار یکدیگر دارند). از طرفی نیز ما تعدادی کاندیدای شورای غیربومی نیز داشتیم. یعنی مردم غیربومی به سادگی می توانستند با رای دادن به چنین کاندیدایی، سوژه ی مورد نظر خود را به شورا وارد کنند. ایضا مردم بومی هم می توانستند این کار را انجام دهند و به غیربومی های شورای شهر توجه کنند. اما به عملکرد سابق بومی ها و همچنین اعضا جدید بومی اعتماد کردند، چرا؟
پاسخ ساده است. شهروندان بومی و غیربومی همگی به این مسئله واقفند که نیروی توانمند بومی که نسبت به مسائل اداره شهر آگاهی داشته باشد و همچنین دغدغه مند، باتجربه و تحصیل کرده باشد قطعا بهتر می تواند شهر را در مسیر بسامان خود قرار دهد. این صحبت ها از شعار خارج است و براساس رای شهروندان در انتخابات بیان می شود. حالا بیاید به ضلع سوم مثلث نگاهی کنیم.
وقتی شهروندان نسبتا از عملکرد شورا و شهرداری فعلی رضایت نشان می دهند و از طرفی نیز تاکید بر نیروی بومی دارند برای اداره امور شهری خود دارند آیا رواست که به خواسته و پیامِ روشن آنها توجه نکنیم؟ مطلوب است که شورا بخواهد نظر آنها را رد کند؟ قطعا همگان اذعان داریم که شورایِ شهری موفق و سربلند است که پیام های روشنِ شهروندان را خوب و به موقع دریافت کند.

منبع:كانال شهرنامه شهرستان جم

 



نظرات

3 پاسخ به “پيام شهروندان براي رسانه ها و منتخبين شوراي شهرجم”

  1. محمد مهدي گفت:

    سلام بسيار عالي و منطقي

  2. afroozan گفت:

    اميدواريم كه شوراى جديد شهر جم با يك هدف مشخص و معين و با برنامه ريزى و با اعتماد بر افراد بومى و تكيه به انها و با شناخت دقيق نقاط ضعف و اجماع كامل و همگام در جهت پيشرفت شهر قدم هاى مثبتى بردارند توجه ها به افراد بومى لايق بيشتر شود و سعى شود نگاه ها بيشتر به سمت افراد بومى باشد متحد بودن افراد شورا زمينه ساز پيشرفت در تمام امورات مى باشد باور داريم كه شوراى جديد به مشكلات مردم خيلى بهتر رسيدگى كند بحث اشتغال مردم بومى يكى از خواسته هاى اصلى مردم جم مى باشد و خواهشمنديم در صدر پيگيرى قرار بگيريد

  3. . گفت:

    در کنار این باید شفافیت در کار شهرداری باشه و همه بدونن شهرداری داره چیکار میکنه. اینطوری دیگه کسی نمیتونه با استفاده از شهرداری رانت خواری کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *