پيام تبريك رييس شبكه بهداشت و درمان جم به مناسبت روز بهورز

پيام تبريك رييس شبكه بهداشت  و درمان جم به مناسبت روز بهورز

چه زیباست نگارش قلم در ستایش آنان که زندگی خود را وقف آسایش دیگران می کنند. ۱۲ شهریود ماه روز بهورز یادآور خاطرات به یادماندنی است و در دل خود حدیث ایثار و از خود گذشتگی را جای داده است.
تاریخچه روز بهورز
۱۲ شهریور ماه به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است در چنین روزی در سال ۱۳۶۳ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وقت با هدف خدمت رسانی و فقر زدایی هر چه بیشتر از جمعیت روستایی، دست به تاسیس خانه هایی با نام خانه بهداشت زد و در جهت تامین کادر متخصص این خانه ها به تربیت افرادی همت گمارد که بهورز نام گرفتند . کاهش میزان مرگ و میردر روستا ها ، جلوگیری از عوارض حاملگی های متعدد ،واکسیانسیون کودکان ، آموزش مادران و…از جمله مهمترین فعالیت های بهورزان است .
بهورز کسی که توانسته مهم ترین مفاهیم سلامت و بهداشت را به ساده ترین شکل، با شیواترین لهجه، بهترین زبان و با زیباترین الفاظ با زبان روستایی بازگو نماید. بهورز نوید دهنده سلامتی است اومانوس با روستا، آشنا به درد و شیوه زندگی روستائیان است. بهورز زندگی و وجودش را وقف سلامتی، بهبودی و سالم زندگی کردن مردم نموده است. بهورز کسی است که علم را با عمل همراه ساخته و با تعالیم خویش چراغ راه سالم زیستن را به دست روستائیان داده تا با آگاهی و بینش بیشترقدم در راه خوشبختی نهند.
بهورز بهترین دوست روستایی است که او را به وادی سلامتی راهنمایی و هدایت می کند. بهورز محرم مردم و ناجی کودکان روستایی و در یک کلام راهنمای مردم روستاست که در جهت پیشبرد هدف خویش در گرمای سوزان تابستان و سرمای سخت زمستان در کنار مردم و با مردم گام بر می دارد. بهورزان از جمله پرسنل پر تلاش شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستند که در خط مقدم ارتقاء و حفظ سلامتی صادقانه در خانه های بهداشت است، مشغول به فعالیت می باشند . بدینوسیله ۱۲ شهریور ماه روز بهورز را محضر کلیه بهورزان زحمت کش عرصه سلامت شهرستان تبریک گفته و از خداوند متعال آرزوی صحت ، سلامتی و تندرستی برای این عزیزان خواستاریم.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *