فرودگاه توحید برای همیشه تعطیل شد

پایان فراز و فرود در جم

پایان فراز و فرود در جم

فرودگاه توحید برای همیشه تعطیل شد/ پایان فراز و فرود در جم

بیش از چهار سال از تعطیلی فرودگاه توحید جم می‌گذرد و به نظر می‌رسد هیچ عزمی برای راه اندازی مجدد آن وجود ندارد چرا که دیگر نه مسؤولان درباره آن حرفی می‌زنند و نه مردم امیدی دارند که دوباره این فرودگاه احیا شود.

با توجه به اینکه فرودگاه یکی از مهم‌ترین عوامل زیرساختی در آبادانی هر منطقه محسوب می‌شود، داشتن پروازهای حتی هفتگی یک رویداد مهم برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در شهرستان تحت پوشش فرودگاه است.

در جنوبی‌ترین نقطه استان بوشهر فرودگاهی وجود دارد که پیش از دو دهه از عمر آن می‌گذرد، این فرودگاه که با زیرساخت‌های خوب و همچنین پتانسیل عالی در سرویس‌دهی به هموطنان نقش عمده‌ای در توسعه شهرستان جم در گذشته داشته است، چهار سالی است که آسمان این فرودگاه رنگ هیچ پروازی بر خود ندیده است.

خلف وعده‌های چهار ساله برای احیا فرودگاه جم

مسؤولان شهرستان جم که طی این چهار سال وعده‌های مختلفی برای راه اندازی فرودگاه داده‌اند اما تاکنون هیچ کدام از وعده‌ها عملی نشده و به نظر می‌رسد باید برای همیشه با احیا آن خداحافظی کرد. مسؤولان یک روز دلیل تعطیلی فرودگاه را عدم استانداردسازی مطابق با استانداردهای روز صنعت هوانوردی عنوان می‌کنند و روز دیگر مشکل سوخت‌رسانی فرودگاه و… و با وعده‌های فراوان خود که به خلف وعده تبدیل شده امید مردم را برای احیا فرودگاه به ناامیدی تبدیل کرده‌اند که درصد کمی از مردم امیدوارند که فرودگاه مجدد احیا خواهد شد.

پیگیری‌ها بی‌نتیجه بوده است

به گفته فرماندار جم، پروازهای فرودگاه جم از اوایل سال ۹۴ به دلایلی متوقف شد و دو شرکت پالایش گاز فجر جم و منطقه عملیاتی نار و کنگان که تنها استفاده کنندگان از فرودگاه بودند، پروازهای خود را به عسلویه انتقال دادند و پیگیری‌ها برای احیا فرودگاه تا این لحظه به نتایج لازم منجر نشده و بی‌نتیجه بوده است.

فرودگاه محدودیت‌های زیادی برای ساخت‌وساز به خاطر خط پروازی برای شهر جم به وجود آورده است و با توجه به داشتن یک تیم لیگ برتری فوتبال در این شهرستان، انتظار می‌رفت تا فرودگاه احیا شود از طرفی دیگر فرودگاه در هر شهر برند توسعه یافتگی آن شهر محسوب می‌شود، اما فرودگاه توحید از طرف نفتی‌ها به صورت کاملا خصوصی و نه ملی مدیریت می‌شود و و این امر هرگز باعث نخواهد شد مصداق توسعه یافتگی برای شهرستان جم در نظر گرفت.

راه‌اندازی مجدد پروازهای فرودگاه جم، علاوه بر کاهش زمان و سهولت دسترسی به پروازها برای ساکنین شهرستان، خطرات ناشی از تردد به فرودگاه عسلویه را ندارد که امیدواریم وزارت نفت در این زمینه اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

تذکر نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر به مسؤولان

موضوع احیا فرودگاه توحید جم آن قدر مهم است که نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر نیز به مسؤولان مربوطه تذکر می‌دهد و خواهان راه اندازی مجدد آن می‌شود تا این امتیاز بزرگ و مهم برای شهرستان جم و استان بوشهر برای همیشه از دست نرود.

زیرساخت‌ها فراهم است اما عزمی برای راه اندازی وجود ندارد

زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی پروازها در فرودگاه توحید جم انجام شده و با همکاری شرکت پالایش گاز فجر جم، نیازمندی‌های فرودگاه تامین و بخش‌های مختلف فرودگاه نیز نوسازی و به‌سازی شده است.

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم نیز از هزینه‌های میلیاردی برای نگهداری فرودگاه خبر داده و عدم از سرگیری پروازها نیز سبب می‌شود تا هزینه‌های زیادی در راه نگهداری از فرودگاه بی‌جهت خرج شود.

مسؤولان و اقشار مختلف مردمی، شوراها و فعالان سیاسی و اجتماعی طی این چهار سال پیگیری‌های زیادی برای راه‌اندازی مجدد فرودگاه جم داشته‌اند اما عزمی از سوی وزارت نفت که متولی فرودگاه است برای احیا آن وجود ندارد و به نظر می‌رسد دیگر مردم نباید امیدوار برای پرواز و فرود هواپیماها در این شهر باشند./فارس



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *