دكترمحمدكارگر: خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

يادداشت: اقوام روزگار به اخلاق زنده اند!!

يادداشت: اقوام روزگار به اخلاق زنده اند!!

دكتر محمد كارگر رييس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان جم در جواب به سخنان مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كشور نوشت:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم
هست کلید در گنج حکیم»

جناب آقای دکتر صالحی
وزیر گرانمایه و نیک نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی،

با سلام و ادب به پیشگاه شایسته ی حضرتعالی،
در طلیعه ی کلام، با عنایت به سخنان بیان شده از جانب مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، با ابیاتی فاخر از لسان الغیب حافظ سخن را آغاز می نمایم آنسان که جاودانه فرمود:

«عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت//که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت//من اگر نیکم وگر بد،
تو برو خود را باش//هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت»

اخیرا سرکارخانم دکتر ماحوزی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان جم، مطالبی بیان داشته اند،که مایه ی شگفتی گشت. لذا در اینجا شایسته و بایسته می دانم که جهت اطلاع حضرتعالی چند نکته را تقدیم نمایم.

💢نکته اول:

بنده دو ماه قبل در تاریخ
۱۳۹۷/۷/۳۰
از اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم تودیع شدم و سرکارخانم ماحوزی خطاب به اینجانب بیان نمودند که ما علاقه مند به همکاری با جنابعالی بودیم اما بدلیل اینکه شما عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد هستید و به عنوان یک نهاد غیر دولتی محسوب می شوید بیش از چند ماه ما نمی توانستیم از حضور حضرتعالی به عنوان سرپرست اداره فرهنگ بهره ببریم،ایشان همچنین در نامه ای که به مدیریت ارشد شهرستان جم ارسال نموده اند ابراز داشته اند که با توجه به اینکه جناب کارگر از یک مجموعه ی غیر دولتی هستند بیش از این قادر به تمدید حکم سرپرستی ایشان نبوده ایم.

💢نکته ی دوم:
مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در حکم ابلاغی و آغازین اینجانب به تاریخ«۱۳۹۵/۹/۲۱» با عباراتی همچون:
«نظر به توانایی ، تعهد و پشتکار ارزشمند تان جنابعالی را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم منصوب می نمایم».

💢نکته ی سوم:
مدیر کل محترم در دوران خدمت ۲۲ماهه اینجانب و در تاریخ های«۱۳۹۶/۵/۲۴» ، «۱۳۹۷/۵/۹» ، «۱۳۹۷/۷/۲۹» با اهداء لوح تقدیر ها و لوح سپاس هایی مدیریت اینجانب را به صورت ویژه مورد تأیید و تفقد قرار داده اند.
سرکارخانم ماحوزی با عباراتی نظیر:
«به شکرانه ی این توفیق و به پاسداشت همت وثیق حضرتعالی در اعمال مدیریت و اجرای بهینه ی امور ، حاکمیت نظم و انظباط همراه با روحیه ی جهادی در راستای اجرای برنامه‌ها… این لوح تقدیر تقدیم حضور ارجمندتان می گردد».
«مستندات به پیوست می باشد».

💢نکته ی چهارم:

مدیر کل محترم و فرماندار گرانمایه شهرستان در جلسه ی تودیع بنده، هر کدام لوح سپاس هایی تقدیم بنده نمودند که متن لوح سپاس خود شاهدی صادق و صائب بر حسن انجام وظیفه و شایستگی های مدیریتی بنده می باشد.
«تصاویر این لوح های تقدیر را جهت مزید استحضار جنابعالی خدمتتان تقدیم می نمایم».

حتی فرماندار گرانقدر شهرستان نسبت به بنده ادب نمودند و در جلسه ی تودیع بیان داشتند که با توجه به صلاحیت ها و شایستگی های علمی حضرتعالی، شما را به عنوان مسؤل پیگیری امور آموزش و پژوهش شهرستان جم منصوب می نمایم که تصویر حکم نیز موجود می باشد.

💢نکته پنجم :

ذکر این نکته را نیز در اینجا الزامی می دانم که اینجانب چند ماه قبل از مراسم تودیع، در نامه ای مکتوب خطاب به امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان حضرت حجت الاسلام والمسلمین گنجی، خواهان خدا حافظی از مجموعه ی فرهنگ و ارشاد جم شدم اما امام جمعه ی گرامی شهرستان از پذیرش درخواست بنده امتناع نمودند و بیان داشتند که شهرستان هنوز به حضور شما به عنوان متولی فرهنگ نیازمند است. ودر پاسخ به نامه ی اینجانب، طی یک مرقومه، براستمرار مدیریت اینجانب تأکید نمودند و ما را مورد تفقد خاص خویش قرار دادند.
«مستندات موجود است».

💢نکته ی ششم:

جنابعالی نیز بعنوان سکاندار وزارت فرهنگ و هنر ایران عزیز، در سوگواره ی کشوری تعزیه که به میزبانی شهرستان جم برگزار گردید بعد از سخنرانی در اختتامیه ی سوگواره،
دستان بنده را در حضور برخی از بزرگان منطقه به گرمی فشردید و فرمودید که ما از خدمات و تلاش های صادقانه جنابعالی در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم قدرشناسی می نماییم.

💢نکته ی پایانی:

جناب استاد، سلاح انسان و بالأخص اصحاب اندیشه، باید«منطق و دور اندیشی باشد نه احساسی گری و غوغا سالاری!!» .

امیدوارم که بیش از این شاهد تنزل و سقوط مؤلفه های اخلاق انسانی نظیر«صداقت، حریت،عزت و…» در سطوح فردی،اجتماعی و بالأخص مدیریتی نباشیم،چرا که حیات انسان به اخلاق هست و انسان به اخلاق زنده است، آنسان که ملک الشعرای بهار جاودانه فرمودند:
« اقوام روزگار به اخلاق زنده اند//قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است»

با تقدیم احترام و اکرام
دکتر محمد کارگر
عضو هیأت علمی دانشگاه



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *