فرماندار شهرستان جم عنوان کرد:وجود تعامل بین دستگاه های اجرایی،راهگشای بسیاری از مشکلات می باشد

فرماندار شهرستان جم عنوان کرد:وجود تعامل بین دستگاه های اجرایی،راهگشای بسیاری از مشکلات می باشد

 

فرماندار شهرستان جم در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جم عنوان داشت: وجود همکاری و تعامل بین دستگاه های اجرایی شهرستان،میتواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود باشد.

محمد حسینی ضمن اشاره به هفته ملی بدون دخانیات، بیان داشت: آموزش و اطلاع رسانی و استفاده از مبلغین سلامت، در جهت افزایش اگاهی مردم نسبت به معایب مصرف دخانیات یک گام اساسی و تاثیر گزار می باشد.

وی همچنین راجع به اصلاح سیستم دفع فاضلاب اضافه نمود: مطالعات اولیه طرح اجرای فاضلاب شهری جم صورت پذیرفته و در آینده نسبت به اجرای این طرح اقدام میگردد.

در ابتدای جلسه ،رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم ضمن بیان دستورکار جلسه عنوان داشت: عوارض مصرف دخانیات بر کسی پوشیده نیست و دخانیات ارتباط مستقیمی با ابتلا به سرطان دارد.

احمد قاسمی افزود: سالانه ۵۵ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف میگردد که عدم اخذ مالیات و یا پایین بودن میزان مالیات دریافتی در این حوزه،یک عامل محرک جهت واردات و توزیع سیگار در کشور می باشد.

وی اضافه نمود: از ۹هزارو ۴۲۰ نفر جمعیت بین ۳۰ تا ۶۰ سال مراقبت شده در  شهرستان جم ،حدود یک هزار و سیصدو بیست نفر دخانیات مصرف میکنند که ۱۵درصد از جمعیت مذکور را شامل می شود.

قاسمی اظهار داشت: آموزش و فرهنگ سازی، گام اول در اگاه سازی مردم در جهت عدم مصرف دخانیات می باشد که در این زمینه بهداشت و درمان به تنهایی قادر به اجرای آن نخواهد بود و ادارات و سازمانهای دیگر نیز باید در حوزه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ورود نمایند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم،اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در مورخ ۸/۳/۹۷ ،با حضور فرماندار،ریاست شورای شهر جم،مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دیگر ادارات مربوطه در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *