رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم: بیش از ۳۶ درصد از میانسالان مراقبت شده این شهرستان ،دارای تغذیه نامناسب هستند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم:  بیش از ۳۶ درصد از میانسالان مراقبت شده این شهرستان ،دارای تغذیه نامناسب هستند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم عنوان داشت: بیش از ۳۶درصد از میانسالان مراقبت شده این شهرستان دارای تغذیه نامناسب هستند.

احمد قاسمی افزود: منظور از تغذیه نامناسب در این گروه سنی ،کالری دریافتی اضافه یا کم نیست، بلکه ارزیابی ۶ مورد الگوی مصرف غذایی شامل: مصرف شیر و لبنیات کافی،مصرف سبزی روزانه،مصرف میوه روزانه،استفاده از فست فود و نوشابه گازدار، استفاده از نمکدان سر سفره و نوع روغن مصرفی می باشد.

وی اضافه نمود: با توجه به ارزیابی فعالیت بدنی گروه میانسالان شهرستان، وضعیت موجود مطلوب نمی باشد به طوری که بیش از ۳۴ درصد میانسالان مرد و  حدود ۶۵ درصد میانسالان زن از تحرک بدنی نامناسب برخوردار هستند.

قاسمی همچنین بیان داشت: به طور کلی، بیش از ۶۰ درصد گروه سنی مراقبت شده میانسال در این شهرستان، دارای چاقی و اضافه وزن می باشند که سهم مردان،۵۳ درصد و زنان ، ۶۵ درصد می باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: چاقی شکمی ،اضافه وزن،چاقی و لاغری نیز در جمعیت میانسالان شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفته است که به ترتیب : ۴۶/۸ ، ۴۲/۴ ، ۱۸/۳  و ۱/۵ می باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم بیان داشت: ۸۲/۶ درصد از جمعیت میانسال شهرستان مراقبت شده اند و در سامانه سیب( پرونده الکترونیک) ثبت گردیده است.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *