رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

تخت‌های ویژه در بیمارستانهای استان بوشهر افزایش یافت

تخت‌های ویژه در بیمارستانهای استان بوشهر افزایش یافت

تاورتا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر با افزایش ۲.۵ برابری به ۱۸۶ تخت افزایش یافت.

به گزارش«تاورتا» به نقل از تسنیم؛ علیرضا رئیسی ظهر امروز در نشست با مسئولان  امور درمانی شهرستان دشتستان با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت خدمات قابل توجهی به جامعه هدف کرده است اظهار داشت: در استان بوشهر این طرح سبب افزایش رضایت‌مندی مردم در حوزه خدمات درمانی شده بگونه‌ای که میزان دریافتی پول از  جیب مردم در این حوزه کاهش چشمگیری یافته است.

وی از ورود ۱۶  پزشک متخصص جدید به شهرستان دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با اعزام ۱۶  پزشک متخصص و فوق تخصص جدید به شهرستان دشتستان در مجموع  ۴۵ متخصص و فوق تخصص خدمات درمانی به مردم ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تاکید بر افزایش ماندگاری پزشگان در نقاط مختلف استان بوشهر تصریح کرد:  افزایش ماندگاری پزشکان در نقاط مختلف استان بوشهر از اولویت‌های بخش درمان است که در این راستا از پزشکان و متخصصان حمایت می‌شود.

رئیسی از افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر با اجرای طرح تحول نظام سلامت به ازا هر یک‌هزار نفر که کمتر از یک  درصد بود به ۱٫۴  درصد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۲٫۵ برابری تحت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی تصریح کرد: تخت‌های مراقبت‌های ویژه با اجرای طرح تحول نظام سلامت  با افزایش ۲٫۵ برابری از ۸۷  تخت به ۱۸۶ تخت در استان بوشهر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تجهیز ناوگان آمبولانسی به امکانات جدید و پیشرفته گفت: ۱۷ آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به امکانات ICU و NICU  مجهز شده‌اند که خدمات قابل توجهی به بخش درمان ارائه می‌کنند.

وی از پرداخت مطالبات پزشکان در اجرای طرح تحول نظام سلامت خبرداد و خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از مطالبات  پزشکان استان بوشهر امسال و بخش دیگر در اوائل سال آینده پرداخت می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم پزشکان از جایگاه مهمی در جامعه برخوردار هستند افزود: پزشکان از قشر فرهیخته هر جامعه‌ای هستند که با تمام وجود در جلب رضایتمندی مردم تلاش می‌کنند  زیرا رضایت‌مندی مردم سبب رضایت خداوند است.

محمد باقر سعادت با ابراز خرسندی از ورود متخصصان به منطقه دشتستان افزود: امیدواریم با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص مشکلات و نارسایی‌هایی موجود در حوزه درمان دشتستان بهبود یابد.

وی با تاکید بر ارائه خدمات لازم به پزشکان اعزامی برای افزایش ماندگاری آنان تصریح کرد: مسئولان شهرستان دشتستان آمادگی کامل دارند تا موانع و مشکلات موجود را برطرف و زمینه ماندگاری پزشکان را بیش از پیش فراهم کنند.

فرماندار دشتستان با تاکید بر این نکته که پیشرفت و توسعه در گرو سلامت است افزود:  در جهان امروز راهبردها و دیدگاه‌های سلامت، توسعه پیدا کرده و متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی در همه زمینه‌ها  از جمله از جامعه پزشکی انتظارات مردم فراتر رفته است.

ارسلان زارع به جایگاه و اهمیت طرح تحول نظام سلامت در جامعه پرداخت و با قدردانی از خدمات پزشکان  گفت: خوشبختانه طرح تحول نظام سلامت در سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، دسترسی ارزان و آسان به خدمات و ارتقای کیفیت خدمات موفق بوده و دستاوردهای ارزشمندی به همراه داشته است.



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *