بررسی وظایف یک مدیر رسانه ای و مقایسه آن با عملکرد بی تفاوت مدیر رسانه ای باشگاه پارس جنوبی جم

به بهانه حواشی اخیر و دهنکجی های مدیررسانه ای باشگاه پارس جنوبی جم به رسانه های این شهرستان

به بهانه حواشی اخیر و دهنکجی های مدیررسانه ای باشگاه پارس جنوبی جم به رسانه های این شهرستان

چندی پیش بود که در گیرودار نتایج ضعیف باشگاه پارس جنوبی جم در ادامه لیگ برتر، شنیده شد علوی مدیر رسانه ای این باشگاه با عملکرد نامناسب و بی خیالی به وقایع باشگاه با حالتی حق به جانب به اصحاب رسانه شهرستان جم تاخت و خود و باشگاه جمی  را بی نیاز از رسانه های این شهرستان دانست.

ابتدا باید یادآور شویم که از زمان حضور تیم پارس جنوبی جم در لیگ های پایین تر و زمانی که اثری از مدیررسانه ای نبود این رسانه های جمی بودند که یک تنه اخبار و اطلاعیه این باشگاه را منتشر می کردند و در این میان نیز برخی از اصحاب رسانه پا را فراتر گذاشته و با تمام وجود در کنار این تیم بوده تا جایی که وظایفی چون نوشتن اطلاعیه ها و نسب بنر های تبلیغاتی این باشگاه را به عهده می گرفتند.

اما با بالا رفتن رتبه لیگ و به مشام رسیدن بوی پول شاهد سرازیر شدن افراد سودجو و عمدتاً پایتخت نشین به سوی این تیم بودیم تا جایی که افراد بومی که صادقانه در لیگ های پایین تر به تیم و شهرستان خود خدمت می کردند و حق آنها ادامه حضور بود به حاشیه رانده و کنار گذاشته شدند.

دو نفر از کسانی که به واسطه لابی گری با قدرت هایی که منبع آن مشخص نیست به باشگاه جمی چسبیده اند و قرارداد های خوبی نیز منعقد کرده اند یکی احد علوی مدیر رسانه ای باشگاه و دیگری امیرعطاردی سرپرست همه کاره باشگاه هستند که در مجالی دیگر به بررسی نقش وی نیز خواهیم پرداخت.

به نظر می رسد چسبیدن این افراد به باشگاه از قدرت مدیرعامل باشگاه و یا حتی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز خارج باشد تا جایی که قدرت کنار گذاشتن آنها نیز از حیطه اختیارات آنها خارج است.

 

اکنون به بررسی وظایف یک مدیر رسانه ای می پردازیم که شامل موارد زیر است:

  • کلیه نفرات براساس مقررات داخلی با رسانه ها ارتباط داشته باشند
  • برنامه زمانبندی برای مصاحبه ها در نظر بگیرید
  • در زمان های بحرانی مصاحبه ها با برنامه های از قبل انجام پذیرد
  • اطلاعیه ها را به صورت حرفه ای تهیه نماییدو درصورت طرح موارد کاذب سریعا آنرا تکذیب کنید
  • یک سخنگوی حرفه ای بکار بگیرید
  • در تهیه اطلاعیه و مصاحبه فقط به وقایع بپردازید
  • بگذارید افکار عمومی بر اساس اطلاعات دقیق شما تفسیرداشته باشد
  • در شرایط باخت و بحرانی تا جائیکه ممکن است مصاحبه نکنید تا شرایط مطلوب فراهم شود
  • با منطق و عقل مصاحبه کنید تا احساس

اینها شرحی از وظایف یک مدیر رسانه ای مطلوب برای باشگاه است و ما  آن را با عملکرد مدیر رسانه ای بی تفاوت باشگاه پارس جنوبی جم مقایسه می کنیم.

آیا هواداران تاکنون  از خود پرسیده اند چرا تاکنون حتی یک اطلاعیه، تکذیبیه، دعوتنامه و یا هرچیزی دیگر از سوی مدیر رسانه ای باشگاه با وجود حواشی زیاد بخصوص در چند وقت اخیر دیده و شنیده نشده است؟

وظایفی که این فرد در باشگاه خوب به آن عمل می کند گرفتن پول و پاداش و مهمترین وظیفه اش نشستن کنار سرمربی در زمان کنفرانس های خبری است.

با وجود حواشی های زیادی که بعد از شکست تیم از تیم فوتبال پرسپولیس در جم به وجود آمد و همچنان نیز وجود دارد منتظر واکنش مدیر رسانه ای باشگاه بودیم اما در کمال تعجب وی سکوت کرد تا نشان دهد که فقط به فکر سود ، منفعت و مطرح کردن خودش در کنار این تیم است و کوچکترین اهمیتی به حواشی و مشکلات باشگاه و هواداران نمی دهد.

این درحالی بود که خطر محرومیت هواداران و باشگاه را تهدید می کرد اما حضور رسانه های شهرستان (که علوی و باشگاهش به آنها نیازی ندارد) با انسجام و هماهنگی آنها در انعکاس واقعیت ها باعث رفع خطر محرومیت هواداران شد.

رسانه های جم ممکن است منتقد بعضی عملکرد های فنی  و یا مدیریتی در باشگاه باشند اما با تمام وجود در کنار هواداران حامی باشگاه و تیم محبوب خود هستند و این چیزی است که مدیر رسانه ای و بعضی از افراد چسبیده به باشگاه هرگز به آن اهمیت نمی دهند.

درپایان متذکر می شویم در شهرستان جم انسان های توانمندی هستند که می توانند پست های مهمی چون مدیر رسانه ای باشگاه را در اختیار بگیرند و دلسوزانه و بهترمدافع حق باشگاه، هواداران و مردم شهرستان در برابر افکار عمومی باشند.

 



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *