اندر احوالات شفافیت در شورای شهر جم و بعضی چرخش ها

اندر احوالات شفافیت در شورای شهر جم و بعضی چرخش ها

مدتی است که طرح جامع و تفصیلی شهر جم (البته در بیان بعضی تفضیلی!) حرف اول رییس شورای شهر جم گشته و نکته اینجاست که صدایی از سایر اعضا هم برنمیآید. نکته جالبتر اینجاست که سه نفر از این اعضای شورای پنج نفره، همان اعضای شورای سابق یعنی دوره چهارم باشند.

نکته جالبتر از جالب اینکه هر سه نفر در انتخابات ۴ سال پیش هم ندای شفافیت در شورا و طرح جامع می دادند. بماند از چرخش های لحظه ای بعضی قبل و بعد از انتخابات ۴ سال پیش و قبل و بعد انتخابات دوره پنجم. مردم هم که حتما خیلی مهم نیستند. مهم موقعیت و جایگاه در شوراست.

به هر حال یک جای کار می لنگد. یکی از این سه نفر شفاف نیست یا در شورای قبل مخالف شفافیت بوده و الان موافق شده و یا هنوز هم مخالف است.

بهتر است شفاف با مردم بگوید.

این یک بعد مساله است. بعد دیگر اینکه شورای قبل شفاف بوده و رییس شورای حاضر برخلاف نظر حداقل سه عضو دیگر تکروی می کند یا مساله را بزرگ جلوه می دهد.

آنچه مشخص است اینکه خرید نرم افزار جامع مدیریت شهری برای تسهیل کارها و اتفاقا شفافیت بالای کارهای درآمدی و واحد ساختمانی و کاربری ها در طرح های جامع و تفصیلی حتی در منازل از طریق اینترنت بعد از تصویب طرح تفصیلی شهر جم در نیمه های دوره شورای قبل انجام گرفته است و تا درصد بالایی کارهایش به پیش رفته و ادامه داشته است.

پس مشکل کجاست؟ این سر و صداها برای چیست؟ مگر می شود شورایی مصوبه ای برای شفافیت کارها و به منازل آمدن طرح جامع و تفصیلی داشته باشد و  خرید هم انجام شود و کار هم به پیش رود در شهرداری و بعد آن شورا و شهرداری محکوم به عدم شفافیت هم شوند؟

ضمن اینکه باید دقت داشت کار اساسی کار شورای قبل بوده است که با آن کار یعنی خرید نرم افزار،  طرح تفصیلی در خانه تک تک مردم می رود.  نه اینکه قاب تصویری از طرح تفصیلی را با مقیاس کوچک و تا حد زیاد بی استفاده در اتاق شورا بزنیم و ندای شفافیت سر دهیم.

نتیجه اینکه بدون سر و صداهای عجیب و غریب همان کار شورا و شهرداری قبل را ادامه دهیم تا کاری اصولی و درست و کاملا شفاف انجام شود.

 



نظرات

یک پاسخ به “اندر احوالات شفافیت در شورای شهر جم و بعضی چرخش ها”

  1. مطلع گفت:

    يكي از مشكلات اساسي كه مي توان در دوران مديريت شهردار گذشته به آن اشاره كرد تغير و تحولاتي بود كه بدون كارشناسي در ابتداي امر صورت گرفت دقيق تر بخوايم اشاره كنيم عدم تجربه افراد مسئول در كنار تجربه اول مديريت شهري آقاي علمداري باعث بعضي از اين مشكلات شد، بدون تعارف بخوايم صحبت كنيم يكي از نارضايتي هاي عمده مربوط به بخش ساختماني بود كه مسئول اين واحد در دوران ابتداي مديريت آقاي علمداري به آقاي عندليبي با دو تا سه ماه سابقه كار واگذار شد، آماده سازي و پيگيري هاي طرح تفسيلي نيز با تمام جزئيات به او سپرده شد تا به نحوي طرح توسعه و معماري ١٠ ساله شهر به دور از چشم مردم و حتي همكارانش را آماده كند! هر چند نبايد از تلاشها و زحمات آقاي عندليب غافل شد.
    واحد حقوقي قوي نيز به عنوان يكي از بازوان اصلي شهردار مي تواند نقش مهمي در اجراي قوانين شهرداري، پيگيري حقوق از دست رفته شهرداري و… باشد. آقاي حسيني با شخصيت قابل احترامش با ٥ ماه سابقه كار مسئول امور حقوقي آقاي علمداري و جايگزين آقاياني مثل دكتر حيدري و اعتماد و اواخر نيز آقاي حسين زاده شدند، كه متاسفانه به خوبي نتوانستند از حق شهروندان، شهرداري و شخص آقاي شهردار دفاع كنند و در همان سالهاي ابتداي مسئوليت باعث خسارات مالي زيادي شدند كه پرونده شخص اول شوراي فعلي يكي از آنها بود.
    از ديگر تحولات ابتداي مديريت آقاي علمداري كه امروز حرف حديث هاي زيادي راجب آن است جايگزين آقاي محمدي از دفتردار شورا به سمت مسئول حراست و جايگزين آقاي حسين زاده به منظور حراست از حقوق شهروندان و… بود، اقاي محمدي با وعده رسمي شدن به اين سمت رسيده بود و مجبور بود چشم خود را روي واقعيت ها ببندد، رانت اطلاعاتي به وجود آماده، عدم شفافيت در حق تفكيك، استخدام نيرو در آتشنشاني، مجوز تجاري غير قانوني در محله مالچه و … شهرداري جم مديون حراستهاي آقاي محمدي است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *